ביתר: ערבי חצה את גדר הביטחון ופרץ לבתי התושבים

ארי וידר 5 Comment on ביתר: ערבי חצה את גדר הביטחון ופרץ לבתי התושבים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העיר ביתר עילית בדרך כלל אינה עולה לכותרות בהקשרים ביטחוניים או פלילים, אבל למרות זאת ישנם תושבים שעדיין חשים חוסר בטחון מוחלט בעיר השלווה.

לפנות בוקר היום (יום ב') גילו תושבים ברחוב הרב שך לחרדתם כי ערבי חצה את גדר הביטחון המפרידה בין ביתר עילית לכפרים הערביים, ופרץ לבתי התושבים.

רחוב הרב שך הינו רחוב אשר סמוך לגדר, ותושבים ברחוב טוענים כי אין זו הפעם הראשונה שבה חוצים ערבים את הגדר הודות לפירצות שישנן בגדר, ומבקשים מהעירייה לתקן את הליקויים.

"רכבי הסיור והבטחון של העירייה אינם מסיירים בשביל שסמוך לגדר, והגדר אינה חשמלית. גם מצלמות אינן פועלות במקום בגלל ויכוחים בין העירייה לצבא על המימון, ובינתיים יכולים ערבים לחצות את הגדר ותוך חצי דקה להיות בביתי" אומרת תושבת הרחוב.

IMG-20150420-WA0021 IMG-20150420-WA0026

תושבת אחת הבתים שנפרצו אומרת לאתר 'קול חי' "הסיפור הזה יכל להסתיים אחרת. למה מחכים?? מחכים שערבי ירצח מישהו כדי לטפל בכל הלקויות בביטחון ברחוב?".

חבר מועצת העיר מנחם זיידה אומר לאתר קול חי כי "יש להקים דחוף ועדה ציבורית שתורכב מרבני העיר ומחברי מועצה מכל סיעות המועצה אשר תבחן לאן הולכים כספי תשלומי השמירה באגרת השמירה ובאגרת הפועלים".

לדברי זיידה "התושבים בביתר משלמים מליונים רבים בשנה בכדי לקבל שרותי שמירה, ורמת השמירה בעיר יורדת".

זיידה סיפר בשיחה לאתר קול חי כי היו ברחוב הרב שך כמה מקרים בחודשים האחרונים. גם ברחוב קדושת לוי קרו מקרים דומים. לדבריו, הגדר לא מספיק שמורה. ישנם פירצות ויש מעט מאוד סיורים בלילה.

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה לאתר 'קול חי': "עיריית ביתר רואה בחומרה רבה את הפריצות שהיו הלילה בעיר, ותעשה הכל יחד עם גורמי הביטחון, בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. ראש העיר כבר פנה לשלטונות הצבא והמשטרה, בדרישה לפעולה נחרצת שתמנע המשך מקרים של חיתוך גדרות והסתננות לעיר. צוותים מתוגברים של עובדי העירייה מטפלים בשעות אלו בסגירת הפרצות שבוצעו בגדר.

בנוסף, הנחה ראש העיר מאיר רובינשטיין את הגורמים המקצועיים לבדוק עלויות הקמת גדר ביטחון חשמלית לעיר, ומציאת מקורות תקציביים לכך, ממשלתיים או פילנתרופים, זאת על רקע העובדה כי הצבא אינו מממן הקמת גדר שכזו.

בשלב זה, הנחו ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מיכאל נקי, להעמיד במשך כל הלילה סיור קבוע במקום, זאת עד למציאת פתרון אחר. כאשר בנוסף, לדרישת העירייה, יגבירו הצבא והמשטרה את הסיורים מעבר לגדר".

בעירייה מבקשים לציין, כי רמת הביטחון בביתר גבוהה בהרבה מהמקובל, ואירועי פריצה וגניבות רכבים נחשבים חריגים, זאת עקב היותה של העיר מוקפת גדר ומעובה במערך אבטחה מתקדם כולל מצלמות היקפיות. למרות זאת, נחושה העירייה למנוע גם מקרים בודדים, המסכנים את ביטחונם של תושבי העיר.

IMG-20150420-WA0022



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    הזוי ראש העיר שלנו . ממש הזויה התגובה של העירייה. אנחנו התושבים בסכנה ו"ראש העיר כבר פנה לשלטונות הצבא והמשטרה, בדרישה לפעולה נחרצת" ו"ראש העיר הנחה לבדוק עלויות של תיקון הגדר"
    איפה בדיוק הוא היה כל החודשים האחרונים כ שכולם מתריעים ומזהירים מפני אסון חלילהה????????????
    יפה שלפחות אחר שזה מתפרסם הוא נזכר לבדוק כמה עולה לתקן גדר. ובטח עכשיו היועצים הנחמדים שלו שממומנים מהכסף שלנו ידאגו להוריד את זה מהתקשורת באמתלה כזו או אחרת

  2. 4

    זה מה שמצאתם על ביתר ? אני מציע שהכתבים האמיצים שלכם יבדקו מה קורה שם בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה . זה הרב היותר חמור ממה שאתם חושבים וממה שהציבור יודע שומע וקורה
    כדאי פעם אחת ולתמיד לדבר עם חברי המועצה עם תושבים עם מנהלי מוסדות ולהבין שהגדר זה רק קצה הקרחון לאוזלת יד מתמשכת

  3. 3

    רובינשטיין מזלזל בציבור. לשלוח אותו הביתה ומהר.

    מנחם זיידה הגבר שעומד נלחם אתה תהיה ראש העיר הבא

  4. 2

    העיריה משקרת במצח נחושה ההבטחה למצלמות ישנה ולא קוימה

  5. 1

    על מה אנו משלמים דמי שמירה ??. שימו מצלמות וגדר חשמלית!!!!!!!